[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Znanje in odnos učencev do metuljev in komarjev

Tine Fakin (2012) Znanje in odnos učencev do metuljev in komarjev. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (403Kb)

    Povzetek

    Da bi se izognili nadaljnjemu upadanju biodiverzitete moramo spremeniti antropocentričen odnos človeka do narave. Najučinkoviteje bomo to storili, če pozitiven odnos privzgojimo že najmlajšim. Na odnos ljudi vplivajo mnogi dejavniki, med njimi tudi znanje. S to raziskavo smo želeli ugotoviti, ali in v kolikšni meri se razlikujeta znanje učencev o »priljubljenih« in »nepriljubljenih« vrstah žuželk, in sicer metuljih in komarjih, ter odnos učencev do teh živali. Želeli smo tudi preveriti, ali obstajajo razlike v znanju o metuljih in komarjih ter odnosu do metuljev in komarjev glede na spol učencev, njihovo bivalno okolje in starost (razred). Podatke smo zbrali z vprašalnikom, ki je vseboval 39 vprašanj o metuljih in prav toliko o komarjih ter je odnos in znanje meril s 5-stopenjsko Likertovo lestvico. V raziskavi je sodelovalo 421 učencev 6. do 9. razreda osnovne šole. Rezultati so pokazali, da imajo otroci boljši odnos do metuljev kot do komarjev, čeprav o slednjih vedo več. Čim višji je razred tem slabši je odnos otrok do komarjev, znanje pa ostaja enako. Učenci nižjih razredov imajo več znanja in bolj znanstven ter ekologističen odnos do metuljev, pri komarjih takšnega trenda ni zaznati. Okolje bivanja nima posebnega vpliva na znanje učencev o metuljih in komarjih niti na njihov odnos do metuljev in komarjev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: znanje, odnos, metulji, komarji
    Število strani: 44
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    asist. dr. Jelka StrgarMentor
    doc. dr. Iztok TomažičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9444681)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta
    ID vnosa: 1142
    Datum vnosa: 26 Okt 2012 16:08
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 17:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1142

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa