[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča staršev o dejavnikih učne uspešnosti učencev

Nina Pleško (2012) Stališča staršev o dejavnikih učne uspešnosti učencev. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (377Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu so analizirana stališča staršev o dejavnikih učne uspešnosti pri učencih v osnovni šoli. V teoretičnem delu so predstavljene opredelitve učne uspešnosti in pojasnjeni dejavniki, ki nanjo vplivajo. Podrobneje so predstavljeni notranji dejavniki (značilnosti otroka), ki izhajajo iz učenca samega in zunanji dejavniki (značilnosti učitelja in staršev), ki izhajajo iz okolja (Marentič Požarnik, 2000). Teoretični del se zaključi z opredelitvijo stališč kot posameznikovih nagnjenj, da pozitivno ali negativno ocenjujejo neko dogajanje, ljudi ali razmere ter usmerjajo njegovo pozornost, misli in vedenje. V empiričnem delu so analizirani rezultati raziskave o stališčih staršev do dejavnikov učne uspešnosti učencev. V raziskavi je sodelovalo 364 staršev iz dvanajstih slovenskih osnovnih šol, ki so imeli otroke v 5., 7. in 9. razredu. V diplomski raziskavi so bili uporabljeni rezultati dela vprašalnika, ki sta ga sestavili H. Smrtnik Vitulić in I. Lesar za namene širše raziskave o razumevanju dejavnikov učne uspešnosti. V raziskavi nas je zanimalo, kako starši razumejo pomembnost treh skupin dejavnikov učne uspešnosti (značilnosti otroka, učitelja in staršev) in ali se njihovo razumevanje omenjenih dejavnikov učne uspešnosti razlikuje glede na doseženo stopnjo izobrazbe in glede na razred, ki ga obiskujejo njihovi otroci. Rezultati so pokazali, da starši med omenjenimi tremi skupinami dejavnikov učne uspešnosti najpomembnejšo vlogo pripisujejo dejavnikom, ki so odvisni od učitelja in tistim, ki so odvisno od otroka samega. Skupini staršev s srednjo in višjo izobrazbo sta se pomembno razlikovali v razumevanju dejavnikov učne uspešnosti, ki so odvisni od otroka samega in od družine, skupini staršev z nižjo in staršev z višjo izobrazbo pa sta se pomembno razlikovali v razumevanju dejavnikov učne uspešnosti, ki so odvisni le od položaja in načina življenja družine. Med skupinami staršev, ki imajo otroke v različnih razredih, rezultati niso pokazali statistično pomembnih razlik v razumevanju ostalih dejavnikov učne uspešnosti. Poznavanja stališč staršev o učni uspešnosti ter dejavnikov, ki vplivajo nanje, je za učitelje še posebej pomembno, saj jim omogočajo predvsem (pre)oblikovanje tistih stališč, ki ne prispevajo k učinkovitemu spodbujanju učenčeve učne uspešnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učna uspešnost, dejavniki učne uspešnosti, stališča, starši, učenci
    Število strani: 59
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićMentor
    izr. prof. dr. Irena LesarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9439817)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1134
    Datum vnosa: 26 Okt 2012 16:36
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1134

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa