[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Položaj sorojencev v družini z otrokom z motnjo avtističnega spektra

Jasna Razpotnik (2012) Položaj sorojencev v družini z otrokom z motnjo avtističnega spektra. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2023Kb)

    Povzetek

    Že sam izraz »družina s posebnimi potrebami« nakazuje, da gre za družino, katere položaj je specifičen, drugačen, poseben. To je družina, katere posamezniki se znotraj družinske skupnosti srečajo z njim lastno, skupno posebnostjo. Po navadi je ta njihova posebnost tista, ki najbolj izstopa, o kateri se največ govori. Člani skupine, vsak po svoje, to posebnost sprejmejo in z njo živijo. Na področju motenj avtističnega spektra je največ pozornosti usmerjene v samo motnjo, manj v to, kako motnjo doživlja okolica. Prav zato se pričujoča diplomska naloga usmerja v raziskovanje sorojencev otroka z motnjo avtističnega spektra. V teoretičnem delu so predstavljena teoretska izhodišča s področij družine, družin s posebnimi potrebami in motenj avtističnega spektra. Raziskovalno delo temelji na analizi odgovorov petih sorojencev otroka z motnjo avtističnega spektra. S pomočjo kvalitativne metodologije sem izvedla intervjuje s sorojenci, preko katerih sem dobila vpogled v njihovo doživljanje sorojenca z motnjo avtističnega spektra ter spoznala položaj, ki ga sorojenci zastopajo v družini. Namen naloge je torej opisati položaj sorojencev v družini z otrokom z motnjo avtističnega spektra. Osredotočila sem se na odnose med sorojenci, starši in okoljem ter njihovo vlogo v družini. Spoprijemanje z motnjo sorojenca je odvisno od osebnosti otroka, odnosov v družini in okolju. Sorojenci se ob soočanju z motnjo sorojenca spopadajo tako z negativnimi kot tudi s pozitivnimi čustvi. V družini lahko sorojenec prevzame določeno odgovornost v povezavi s pomočjo in varstvom otroka z motnjo avtističnega spektra. Želje sorojencev za prihodnost so pogosto posredno povezane s sorojencem z motnjo avtističnega spektra. Sorojenci ne izražajo želje po podpornih samopomočnih skupinah, ampak bolj željo po izobraževalnih delavnicah glede motnje avtističnega spektra. Glede na zaznane potrebe sem v nalogi oblikovala predlog smernic za delo socialnega pedagoga s sorojenci otrok z motnjo avtističnega spektra.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: družina s posebnimi potrebami, motnja avtističnega spektra, sorojenci, vloge v družini, odnosi v družini s posebnimi potrebami, soočanje z motnjo
    Število strani: 110
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Olga Poljšak ŠkrabanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9439305)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1130
    Datum vnosa: 26 Okt 2012 12:36
    Zadnja sprememba: 26 Okt 2012 12:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1130

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa