[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sodelovanje staršev in šolskih delavcev v primeru otroka z motnjami senzornega procesiranja

Urška Ličef (2012) Sodelovanje staršev in šolskih delavcev v primeru otroka z motnjami senzornega procesiranja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3201Kb)

    Povzetek

    Motnja senzornega procesiranja (ang. Sensory Processing Disorder; v nadaljevanju SPD) se pojavlja v obliki neprimernega odzivanja na čutne dražljaj ali kot težave z diskriminacijo ali integracijo le-teh. SPD se lahko sočasno pojavlja pri otrocih z motnjo pomanjkljive pozornosti s hiperaktivnostjo (ang. Atention Deficit/Hyperactivity Disorder; v nadaljevnju ADHD). Slednja motnja ima tri poglavitne simptome, ki se lahko pojavljajo istočasno pri eni osebi: pomanjkljiva pozornost, hiperaktivnost in impulzivnost. Ker obstaja možnost, da se učenci s SPD in ADHD različno odzivajo na enake senzorne dražljaje v različnih okoljih, je v diplomskem delu predstavljen tudi pomen dobrega sodelovanja staršev in šolskih delavcev za boljše razumevanje otroka ter nudenje ustrezne pomoči. V uporabljeni multipli študiji primera so bili obravnavani trije učenci razredne stopnje z ADHD (glede na opredelitev šolske strokovne službe), njihovi starši, razredni učitelji in učitelji strokovne pomoči. Vsi udeleženci raziskave so izpolnili ocenjevalne lestvice, oblikovane za potrebe te raziskave, v katerih so ocenili odzivanje na posamezne senzorne dražljaje izbranih učencev. Poleg tega so bile opravljene hospitacije pri pouku in intervjuji s sodelujočimi v raziskavi. Rezultati kažejo le delno pojavljanje skupnih znakov senzornih težav na področjih slušnega procesiranja in motoričnega planiranja ter organizacije v primeru izbranih otrok z ADHD. Izkazalo se je tudi, da se opažanja staršev in učiteljev razlikujejo, kar potrjuje potrebo po komunikaciji in sodelovanju med njimi. Učenci za lažje delovanje v različnih okoljih potrebujejo senzorno integracijo, v ta namen je na koncu zbranih nekaj vaj za izboljšanje procesiranja čutnih dražljajev. Možnosti za nadaljnje delo se kažejo v obliki dolgoročne študije o vplivu sodelovanja staršev in šolskih delavcev ter sprememb v različnih okoljih na učenčevo senzorno odzivanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: SPD, motnje senzornega procesiranja, SI, senzorna integracija, ADHD, motnje pomanjkljive pozornosti s hiperaktivnostjo, sodelovanje staršev in šolskih delavcev, vpliv okolja, otroci s posebnimi potrebami
    Število strani: 127
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9439049)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1128
    Datum vnosa: 26 Okt 2012 12:14
    Zadnja sprememba: 26 Okt 2012 12:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1128

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa