[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Integracija romskih otrok v vrtec kot napovednik uspešnosti v šolstvu

Dijana Miladić (2012) Integracija romskih otrok v vrtec kot napovednik uspešnosti v šolstvu. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Integracija romskih otrok v vrtec je za uspešnost v šoli pomembna in ima nanjo precej vpliva. Otroci so v družinskem okolju deležni »drugačne« kulture, ki daje poudarek fizičnemu delu, skrbi za dom in mlajše družinske člane. Kultura in jezik sta zelo pisana. Doma se romski otroci pogovarjajo v večini v romskem jeziku, ki pa ga veliko uporabljajo tudi v javnih ustanovah, kamor spada tudi šola, kar pa privede do nesporazumov, saj ostali ne razumemo romščine, Romi pa imajo težave z razumevanjem slovenskega jezika. Primanjkljaj je čutiti tudi pri vzpodbudah romskih staršev, ki jih posredujejo svojim otrokom. Prav tako so ključnega pomena mnogi drugi dejavniki, kot je socialno-ekonomski položaj družine. Družine so revne, starši so brezposelni, kar je posledica nizke izobraženosti. Tako se neuspešnost romskih otrok, ki je posledica vseh omenjenih dejavnikov, vrti v krogu in se ne konča. Oviro pri vključevanju romskiih otrok v vrtec pa predstavlja poleg revščine, zaradi katere je veliko otrok neurejenih in nima potrebščin, tudi nezaupanje romskih staršev v institucije, kot je vrtec. Potrebna bi bila boljša komunikacija med starši in strokovnimi delavci v teh ustanovah, ki mora biti dvosmerna. Vsekakor pa bi se prenehal ta začarani krog neuspešnosti romov v šolstvu, pozneje pa tudi pri končni izobrazbi in iskanju zaposlitev z vključevanjem otrok v vrtec, kjer bi dodatno krepili slovenski jezik, ki je zanje tuji oziroma drugi jezik. Prav tako bi jim obisk v vrtcu, druženje in usvajanje vsakodnevne rutine pripomoglo k lažjemu vstopu v svet šolstva.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: romski otroci, integracija, (slovenski) jezik, vrtec, šolstvo
    Število strani: 56
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9437257)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1121
    Datum vnosa: 26 Okt 2012 12:23
    Zadnja sprememba: 26 Okt 2012 12:23
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1121

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa