[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Nadarjenost za matematiko v povezavi z interesom za glasbo

Anja Alič (2012) Nadarjenost za matematiko v povezavi z interesom za glasbo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2584Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu smo predstavili pojem nadarjenosti. Opredelili smo pomen dejavnikov za razvoj nadarjenosti. Našteli in opisali smo različne vrste nadarjenosti, ki jih opredeljujejo strokovnjaki v literaturi. V nadaljevanju smo se osredotočili na nadarjene otroke v šolskem okolju. Predstavili smo postopek odkrivanja nadarjenih v osnovni šoli in povzeli bistvene značilnosti nadarjenih. Našteli smo probleme, s katerimi se srečujejo nadarjeni in opredelili pomen družine za nadarjene. Na kratko smo zapisali o vlogi učitelja pri prepoznavanju in delu z nadarjenimi. V zadnjem sklopu teoretičnega dela smo predstavili dve specifični nadarjenosti: matematično in glasbeno. Opisali smo njun razvoj ter opredelili lastnosti matematično in glasbeno nadarjenih otrok. Na zadnji del teoretičnega dela se je nanašal naš raziskovalni problem. Na vzorcu 30 učencev, vključenih v glasbeno šolo, smo želeli raziskati povezavo obeh nadarjenosti. Zanimali so nas motivi za obiskovanje glasbene šole matematično nadarjenih ter učni uspeh iz glasbene šole. Želeli smo raziskati stališča učiteljic in učiteljev do glasbeno nadarjenih otrok. Ugotovili smo, da je bilo v našem vzorcu 20 % vseh nadarjenih za matematiko, in sicer več deklic kot dečkov. Nadarjeni za matematiko imajo v glasbeni šoli višji uspeh kot nenadarjeni. Učitelji se do glasbeno nadarjenih opredeljujejo v večini primerov z istimi ali podobnimi lastnostmi. Obstaja povezava med matematično in glasbeno nadarjenostjo – vsi matematično nadarjeni učenci so bili s strani učiteljev opredeljeni tudi kot glasbeno nadarjeni, vsi glasbeno nadarjeni učenci pa niso bili tudi matematično nadarjeni. Matematično nadarjeni učenci obiskujejo glasbeno šolo večinoma zato, da aktivno preživijo svoj prosti čas.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjenost, matematična nadarjenost, glasbena nadarjenost, odkrivanje nadarjenih, značilnosti nadarjenih
    Število strani: 83
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9443145)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1116
    Datum vnosa: 26 Okt 2012 12:27
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 15:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1116

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa