[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spoznavanje kunca v vrtcu

Tadeja Roblek (2012) Spoznavanje kunca v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1945Kb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi je predstavljena biologija kuncev in zajcev ter bistvene razlike med njima. Predstavljen je tudi pomen živih bitji za otrokov razvoj, obrazloženo je izkustveno učenje in pomen otroških slikanic za otrokov razvoj. Namen diplomskega dela je analizirati pravilnost informacij v otroških slikanicah, ki obravnavajo kunce in zajce. Diplomsko delo je namenjeno tudi spoznavanju pomena izkustvenega učenja v predšolski dobi. V otroških slikanicah in drugi literaturi velikokrat naletimo na strokovne napake – fotografija kunca je na primer podnaslovljena z izrazom zajec. Naš cilj je ugotoviti, katere strokovne napake se v slikanicah pojavljajo in kako pogosto. Cilj diplomskega dela je tudi ugotoviti, kakšne so otrokove predstave o kuncu pred kakršno koli načrtovano dejavnostjo v vrtcu in kako z vodenim opazovanjem in izkustvenim učenjem vplivamo na le-te. Z načrtovano dejavnostjo, ki vključuje obisk kunca v igralnici, želim dokazati, da bo otroku veliko bolj jasno, kako izgleda kunec, kakšne so njegove prehranjevalne in življenjske navade ter kakšna je pravzaprav razlika med kuncem in zajcem. V raziskavo, ki sem jo izvedla maja 2012, je bilo vključenih 34 otrok, starih od 3,5 do 6 let, obiskujejo pa enoto Ježek na Trsteniku, ki spada pod okrilje Kranjskih vrtcev. Analizo otroških slikanic sem izvedla s pomočjo programa Cobiss (Kooperativni online bibliografski sistem in servisi) v Mestni knjižnici Kranj v aprilu 2012. Iz vseh knjižnih del, ki so namenjeni predšolskim otrokom, sem izbrala tiste, ki obravnavajo kunce ali zajce. Preverila sem, ali so v vseh otroških slikanicah pravilno uporabljeni izrazi za zajca in kunca. Ugotovila sem, da je najpogostejša strokovna napaka v tem, da je ob fotografiji kunca pripis zajec. V nekaj delih je zajec označen kot žival, ki živi na kmetiji ali kot domači ljubljenček, ali pa zajcu pripisujejo lastnost, da si koplje podzemne rove in je ob kotenju slep ter neodlakan, kar pa velja za kunca Vpliv izkustvenega učenja na predšolskega otroka sem izvedla tako, da so otroci pred in po izkustvenem učenju risali kunca in odgovorili na vprašanji, kje in kako kunec živi ter s čim se prehranjuje. Skozi obdelavo rezultatov izkustvenega učenja sem ugotovila, da si otroci ob doživljanju živali in neposredni izkušnji zapomnijo mnogo detajlov in so zelo čustveno angažirani.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: zajci, kunci, otroške slikanice, izkustveno učenje
    Število strani: 33
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Gregor TorkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9413449)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1105
    Datum vnosa: 27 Sep 2012 13:44
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 17:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1105

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa