[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Participacija otrok v slovenskih vrtcih z vidika stališč in izkušenj vzgojiteljev

Marcela Batistič Zorec (2010) Participacija otrok v slovenskih vrtcih z vidika stališč in izkušenj vzgojiteljev. V: Pedagoški koncept Reggio Emilia in Kurikulum za vrtce: podobnosti v različnosti. Pedagoška fakulteta, Ljubljana, str. 67-85. ISBN 978-961-253-052-5

[img]
Predogled
PDF - Objavljena verzija
Download (391Kb)

    Povzetek

    Avtorica v uvodu predstavi, kako so spremenjeni pogledi na otroka, vzgojo in raziskovanje otroštva vplivali na popularnost diskurza o participaciji otrok, ki pa na področju predšolske vzgoje še naprej ostaja bolj retorika kot dejanska praksa. Koncept participacije razloži z vidika aktivnega učenja in vzgoje za aktivno državljanstvo. Nato ga primerja s pojmom poslušanja, pri čemer izpostavi pogled Reggio Emilia pedagogov, ki poslušanje in participacijo razumejo kot etiko in odnos. Izpostavi nekaj pomislekov do nekritične popularizacije koncepta participacije in potrebo po njegovi kritični in reflektirani utemeljitvi. Uvod zaključuje s pregledom tujih in domačih raziskav na tem področju. V nadaljevanju so prikazani metoda in nekateri rezultati raziskave, opravljene v prvi fazi projekta Profesionalno usposabljanje strokovnih delavcev za izvajanje elementov posebnih pedagoških načel Reggio Emilia koncepta na področju predšolske vzgoje, povezani s participacijo otrok. Rezultati se skladajo s tujimi ugotovitvami, da otroci v slovenskih vrtcih (so)odločajo zlasti o igri, materialih in sredstvih zanjo, manj pa o drugih dejavnostih in različnih vidikih življenja v oddelku in vrtcu. Očiten je tudi razkorak med stališči strokovnih delavcev in dejanskim ravnanjem v praksi.

    Tip vnosa: Del monografije
    Ključne besede: participacija, poslušanje, aktivno učenje, državljanska vzgoja, etika participacije
    Število strani: 461
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://reggioemilia.pef.uni-lj.si/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=66NEDOLOČENO
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Oddelek za predšolsko vzgojo
    ID vnosa: 108
    Datum vnosa: 13 Sep 2011 09:10
    Zadnja sprememba: 30 Okt 2011 21:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/108

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa