[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Socialna pedagogika in umetnost na križišču tradicije in sodobnosti

Irena Božič (2012) Socialna pedagogika in umetnost na križišču tradicije in sodobnosti. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1052Kb)

    Povzetek

    V svojem diplomskem delu sem se preizkusila v raziskovanju na področju teorij socialne pedagogike in umetnosti, saj sem želela najti nekaj povezav med tema dvema družbenima pojavoma, ki vsak na svoj način bivata v svetu kot socialni pedagogi, socialne pedagoginje, umetniki, umetnice in njihovo delo ter odgovarjata na vsakokratno aktualno družbeno stanje v njem. Diploma je teoretično delo in črpa izkustva, izkušnje, ideje, opise, razlage, občutke, čustva, mnenja, stališča, vrednote, verovanja in približke aktivnostim nekaterih drugih avtorjev in avtoric, ki so raziskovali oziroma še vedno raziskujejo in dopolnjujejo občo vednost v polju sociologije, psihologije, antropologije, pedagogike, socialne pedagogike, novejših vej družbenih znanosti in njihovih vmesnih povezav ter jih dopolni z nekaterimi teorijami o ustvarjalnosti (kreativnosti), umetnosti, ustvarjalcih, ustvarjalkah, umetnikih, umetnicah in o sodobnih umetniških (predvsem likovnih) praksah. Svojo misel zastavim kot enega od možnih opisov socialne pedagogike z izborom že obstoječih opisov in definicij, ki jo določajo kot mlado družbeno vedo, ki se aktivno vpenja v svet še posebej na področju vključevanja ranljivih in marginaliziranih posameznikov in skupin v širšo družbeno okolje in črpa svoje temeljne teorije iz svetov drugih znanosti in družbenih teorij. Posebno pozornost, podobno kot socialna pedagogika, namenim sociološkim razlagam trenutnega stanja, v katerem se je znašel naš svet (ta mi v diplomskem delu pomeni družbeni svet, aktualno evropsko oziroma zahodno družbo, kamor v skladu s splošnim konsenzom prištevamo tudi Slovenijo oziroma skupnost prebivalcev, ki živijo na njenem ozemlju) v začetku tretjega tisočletja. Zanima me, kaj pomeni poklic socialnega pedagoga, kaj je to, kar ena od definicij opiše z razlago – »poklicno življenje z drugimi«. V nadaljevanju poskusim definirati pojem – umetnost. Zberem nekatere njene tradicionalne in še vedno uporabne in uporabljane razlage še vedno aktualnih avtorjev. Ugotavljam, zakaj umetnost kot oblika človekove ustvarjalnosti velja za posebno človekovo dejavnost, kaj pomeni, da je nekdo umetnik in kaj (naj) v svetu in družbi umetnik počne, zakaj je praviloma (vsaj v zahodnem svetu) v družbeni misli deležen posebnega statusa in kakšno je razmerje med »velikim umetnikom« in »običajnim človekom – ustvarjalcem«. V poglavju o socialni pedagogiki opisujem temeljna pravila, ki določajo lastnosti komunikacije in intervencij, s katerimi socialni pedagog/socialna pedagoginja posega v družbeno stvarnost, v poglavju o umetnosti se osredotočim na umetnikovo/umetničino in umetniško komunikacijo s svetom, ki tudi pomeni spremembe posameznikovega in družbenega sveta. Nato se usmerim k spremenjenim vsebini, formi in družbeni poziciji umetnosti, ki smo jim priča nekako v zadnjih sto letih in k nekaterim razlagam o sodobnih umetniških (likovnih) praksah, ki se kot zanimiv pojav prekinjanja z umetnostno tradicijo s prestopom v neposredno družbeno akcijo pojavijo v odgovor na družbeni položaj zahodnega sveta. V njih najdem podobnosti s socialnopedagoškim praktičnim udejstvovanjem v »spreminjanju« družbenega sveta, torej nekaterih družbenih dejstev. Za konec kot dodatek razmišljanju izpostavim še nekatera vprašanja, ki so se mi tudi zastavljala v procesu iskanja, zbiranja, shranjevanja, procesiranja, rekombiniranja in ustvarjanja »novih« – starih povezav med umetnostjo in socialno pedagogiko, pa jim prej v diplomskem delu nisem namenila večje pozornosti in podrobnejših razlag in ponudim nekaj najdenih odgovorov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: socialna pedagogika, umetnost, ustvarjalnost, kreativnost, komunikacija, intervencija, skupnost, tradicija, postmoderna
    Število strani: 109
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Bojan DeklevaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9385033)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1067
    Datum vnosa: 24 Sep 2012 12:59
    Zadnja sprememba: 24 Sep 2012 12:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1067

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa