[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Kako športno vzgojo doživljajo učenci drugega triletja z območja Notranjske

Tjaša Ponikvar (2012) Kako športno vzgojo doživljajo učenci drugega triletja z območja Notranjske. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1984Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem ugotavljala, kako otroci doživljajo športno vzgojo. Zanimalo me je, ali imajo učenci radi športno vzgojo, katere športe in dejavnosti imajo pri športni vzgoji radi in katerih ne marajo, kaj bi pri športni vzgoji želeli početi, česa jih je strah, kako so pri športni vzgoji ocenjeni in kako doživljajo ocenjevanje. Ugotavljala sem tudi, ali se učenci radi vključujejo v minuto za zdravje in aktivni odmor oziroma ali so te dejavnosti na šolah učencem sploh ponujene. Pri vsem tem pa so me zanimale tudi razlike med učenci in učenkami na posameznem področju. Vse to sem poskušala raziskati v empiričnem delu, v okviru katerega sem izvedla raziskavo med učenci in učenkami drugega triletja. V raziskavi je sodelovalo 978 učencev 15-ih osnovnih šol s področja Notranjske. Potrebne podatke sem od učencev pridobila s pomočjo vprašalnika, ki so ga učenci samostojno izpolnili. Rezultati so pokazali, da je športna vzgoja priljubljen šolski predmet tako pri učencih kot učenkah. Tudi po pomembnosti tega predmeta za nadaljnje življenje ga učenci in učenke uvrščajo zelo visoko, kar pomeni, da se že zavedajo pomembnosti ukvarjanja s športom. Večje razlike med učenci in učenkami se pojavljajo pri priljubljenosti posameznih športov. Tako imajo na primer dečki radi košarko, nogomet, rokomet, deklice pa rade plešejo, igrajo odbojko in se ukvarjajo z gimnastiko. Med obema spoloma je priljubljena igra med dvema ognjema, ki jo zelo visoko uvrščajo v vseh razredih 2. triletja. Po drugi strani učenci ne marajo plesa, gimnastike in atletike, učenke pa teka, tehtanja, ki poteka v okviru testiranja za športnovzgojni karton, in nogometa. Pri urah športne vzgoje imajo učenci in učenke radi, da si lahko sami izbirajo, kaj bodo delali. Večinoma se veselijo tudi športnih dni in šole v naravi. Tako učenci kot učenke pri urah športne vzgoje ne marajo, da se učitelj jezi na njih ali da so kaznovani, učenke ne marajo tudi vpitja, učenci pa odpadanja ur športne vzgoje. Kljub temu da je športna vzgoja zelo priljubljena, je to tudi predmet, ki marsikateremu učencu povzroča različne strahove. Šport, ki tako pri učencih kot pri učenkah povzroča strah, je gimnastika. Strah jih je tudi ocenjevanja in poškodb. Na žalost so rezultati prikazali, da na šolah v večini ne izvajajo minute za zdravje, ki si jo želijo tako učenci kot učenke v razmeroma velikem odstotku, in aktivnega odmora, ki si ga učenci želijo bolj kot učenke. Pri predmetu športna vzgoja so učenci in učenke ocenjeni nadpovprečno, z visokimi ocenami, prav zato so s svojimi ocenami večinoma zadovoljni in si ne želijo športne vzgoje brez ocene.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: 2. triletje, Notranjska regija, gibanje, športna vzgoja, doživljanje športne vzgoje, strah
    Število strani: 90
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Vesna ŠtembergerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9380425)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1058
    Datum vnosa: 24 Sep 2012 07:37
    Zadnja sprememba: 24 Sep 2012 07:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1058

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa