[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Težave s hranjenjem pri otrocih z motnjami v razvoju

Tina Oblak (2012) Težave s hranjenjem pri otrocih z motnjami v razvoju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2292Kb)

    Povzetek

    Za razumevanje težav s hranjenjem pri otrocih z motnjami v razvoju je potrebno poznati normalen razvoj hranjenja. Prvi del teoretičnega uvoda diplomskega dela je namenjen anatomskim posebnostim dojenčka ter normalnemu razvoju primarnih oralnih funkcij in hranjenja. V drugem delu so predstavljene različne težave s hranjenjem, ki jih srečamo pri otrocih z motnjami v razvoju, kot so težave s sesanjem, grizenjem, požiranjem, motnje senzibilitete orofacialnega področja, prekomerno slinjenje, gastroezofagealni refluks, aspiracija, počasno pridobivanje na teži. Nujna je zgodnja obravnava težav. Možni so različni pristopi, kot so izboljšanje senzibilitete orofacialnega področja, razvijanje oralnih funkcij, sprememba tehnike hranjenja, prilagoditev hrane, uporaba primernega pribora, sprememba komunikacije pri hranjenju. Pri izvajanju katerekoli tehnike moramo biti pozorni na položaj telesa otroka. Teoretični uvod se zaključuje s poglavjem o vplivu hranjenja na razvoj komunikacije in govora. Pri hranjenju namreč otrok razvija gibalne vzorce, ki so potrebni tudi za govor. Če ima otrok težave v razvoju oralnih funkcij, lahko pričakujemo tudi težave z govorom. Namen praktičnega dela diplomskega dela je bil ugotoviti pogostost težav s hranjenjem pri otrocih z motnjami v razvoju ter vpliv težav s hranjenjem na govor. V ta namen je bil sestavljen Vprašalnik o težavah pri hranjenju, ki so ga izpolnili starši 328 otrok, ki so vodeni v razvojnih ambulantah na Gorenjskem. Rezultati so pokazali, da je najpogostejša težava otrok pri dojenju ali hranjenju po steklenički prekinjanje hranjenja s spanjem, pogosto pa je tudi šibko sesanje. Izmed različnih konsistenc hrane imajo otroci največ težav pri sprejemanju trde hrane; pogoste so težave z grizenjem ali žvečenjem. Starši otrok, ki imajo več težav s hranjenjem, so pogosteje psihično obremenjeni. Pri nedonošenih otrocih je prisotnih več težav pri dojenju ali hranjenju po steklenički. Otroci, ki so bili hranjeni po nazo- ali orogastrični sondi več kot pet tednov, imajo pogosteje težave z občutljivostjo orofacialnega področja. Otroci, ki so imeli težave s šibkim sesanjem, imajo po dopolnjenem petem letu starosti pogosteje težave z izgovorom sičnikov in šumnikov. Otroci z zaostankom v razvoju govora, jezika ali razumevanja imajo pogosteje težave v oralni pripravljalni fazi požiranja. Otroci s cerebralno paralizo imajo več težav s hranjenjem. Polovica otrok, ki počasneje pridobivajo na teži, je iz tega vzroka obravnavanih pri pediatru in/ali gastroenterologu. Le majhen del otrok pa je zaradi težav s hranjenjem obravnavan pri logopedu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroci z motnjami v razvoju, težave s hranjenjem, primarne oralne funkcije, obravnava težav s hranjenjem, govor
    Število strani: 95
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Irena Hočevar BoltežarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9380169)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1048
    Datum vnosa: 21 Sep 2012 07:45
    Zadnja sprememba: 25 Apr 2013 10:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1048

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa