[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Subjektivne teorije vzgojiteljic predšolskih otrok

Tanja Gorenjak (2012) Subjektivne teorije vzgojiteljic predšolskih otrok. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (496Kb)

    Povzetek

    Prodor demokratizacije na vsa področja naše družbe in tudi na pojmovanje otroka in otroštva je vplival na spremembe v vzgoji in izobraževanju, izražene v Kurikulumu za vrtce (1999). Kako pa bo nov koncept predšolske vzgoje zaživel, uresničil cilje vzgoje in izobraževanja v pedagoški praksi, pa je v veliki meri odvisno od subjektivnih ali osebnih pojmovanj vzgojiteljev o otroku, vzgoji, zgodnjem učenju ter splošno o demokratizaciji. V teoretičnem delu naloge je predstavljena sprememba pojmovanja otroka skozi zgodovino od pomanjšanega odraslega, preko otroka – objekta pravice in danes, otroka – subjekta pravice. Na kratko je predstavljen mednarodno pravno zavezujoč dokument o otrokovih pravicah Konvencija o otrokovih pravicah (1989) in spremembe v odnosu do otrok, ki so vplivale na njen nastanek. Ker raziskava obravnava ujemanje subjektivnih teorij vzgojiteljic predšolskih otrok z načeli slovenskega nacionalnega kurikula, ki spodbujajo demokratizacijo, so v nadaljevanju predstavljeni načelo izbire, načelo multikulturalizma ter načelo aktivnega učenja in igre. Podrobneje so predstavljene tudi subjektivne teorije vzgojiteljic in znotraj tega ugotovitve o subjektivnih teorijah slovenskih vzgojiteljic. Na osnovi analize dobljenih rezultatov lahko zaključim, da se stališča vzgojiteljic v veliki meri ujemajo z načeloma izbire in multikulturalizma in da vzgojiteljice na splošno podpirajo demokratični koncept predšolske vzgoje. Istočasno pa rezultati kažejo na potrebo po bolj poglobljenem učenju o drugačnosti, saj nepoznavanje te teme (v našem primeru istospolne usmerjenosti) lahko izzove predsodke in netoleranco do drugačnosti. Rezultati potrjujejo tudi pravilno razumevanje načela aktivnega učenja in seveda načela igre, kot sta opredeljena v konceptu predšolske vzgoje. Na osnovi dobljenih podatkov lahko zaključim, da ujemanje med stališči vzgojiteljic in načeli kurikuluma nakazuje porast kakovosti dela v vrtcih v vzorcu in zavzemanje vzgojiteljic za demokratičen koncept predšolske vzgoje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: pojmovanje otroka, pravice otrok, kurikulum za vrtce, načelo multikulturalizma in izbire, načelo aktivnega učenja in igre, subjektivne teorije vzgijiteljic
    Število strani: 41
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9378377)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1045
    Datum vnosa: 21 Sep 2012 07:09
    Zadnja sprememba: 21 Sep 2012 07:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1045

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa