[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje in uravnavanje čustev pri razrednih učiteljih glede na starost učencev

Daša Svetlič (2012) Razumevanje in uravnavanje čustev pri razrednih učiteljih glede na starost učencev. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (920Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu so obravnavana področja razumevanja, zavedanja in uravnavanja čustev razrednih učiteljev. Osrednji namen diplomskega dela je raziska-ti, kako razredni učitelji razumejo in se zavedajo svojih čustev v vsakodnevnem živ-ljenju ter katere skupine strategij uravnavanja čustev (kognitivne, telesno-fiziološke, izrazno-vedenjske in socialne) uporabljajo pri delu z otroki. V prvem delu teoretične-ga uvoda diplomskega dela so čustva opredeljena kot zapleteni in sestavljeni proce-si, ki vključujejo vrsto kognitivnih, fizioloških, izraznih in vedenjskih odzivov (Smrtnik Vitulić, 2007), izpostavljene pa so tudi najpomembnejše značilnosti čustev. Nato je predstavljena vloga učitelja, njegove kompetence za kvalitetno pedagoško delo in razmišljanja o pomembnih dejavnikih medosebnega odnosa med učiteljem in učen-cem. Teoretični uvod zaključuje doživljanje, izražanje in uravnavanje čustev razred-nih učiteljev v interakciji z otroki. V empiričnem delu diplomskega dela so predstav-ljeni potek in rezultati raziskave o razumevanju in zavedanju čustev pri učiteljih ter razlike med učitelji prvih treh razredov in učitelji četrtih in petih razredov v uporabi strategij uravnavanja čustev. V raziskavo je bilo vključenih 108 razrednih učiteljev, od tega 75 učiteljev, ki so poučevali v prvih treh razredih, ter 33 učiteljev, ki so poučevali v četrtem in petem razredu. Podatki so bili pridobljeni na podlagi anketnega vprašal-nika, katerega sta sestavili S. Prosen in H. Smrtnik Vitulić (2011). Rezultati so poka-zali, da učitelji v vsakodnevnem življenju zelo dobro prepoznavajo svoja čustva, so večinoma pozorni nanje in nimajo težav pri opisovanju le teh ter da so razloge za doživljanje neprijetnih čustev večinoma pripisovali sebi. Pri delu z učenci uporabljajo učitelji vse štiri skupine strategij uravnavanja čustev (kognitivne, telesno-fiziološke, izrazno-vedenjske in socialne), le da je uporaba nekaterih pogostejša oz. redkejša. Učitelji prvih treh razredov najpogosteje uporabljajo skupino kognitivnih strategij ura-vnavanja čustev, za razliko od učiteljev četrtega in petega razreda, ki kot najpogoste-je uporabljeno skupino strategij uravnavanja čustev navajajo socialno. Pomembno je, kako učitelj razume svoja čustva, se jih zaveda in uravnava, kajti prav on je eden od najpomembnejših dejavnikov kvalitetnega vzgojno-izobraževalnega dela.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: čustva, razumevanje čustev, uravnavanje čustev, razredni učitelj
    Število strani: 56
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićMentor
    asist. dr. Simona ProsenSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9367881)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1033
    Datum vnosa: 13 Sep 2012 17:48
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 16:41
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1033

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa