[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Medkulturna analiza stališč učiteljev do inkluzije otrok s posebnimi potrebami

Tatjana Pretnar (2012) Medkulturna analiza stališč učiteljev do inkluzije otrok s posebnimi potrebami. Doktorska disertacija.

[img]
Predogled
PDF
Download (1540Kb)

    Povzetek

    Z raziskavo smo želeli prikazati stališča učiteljev in njihovo mnenje glede vključenosti otrok s posebnimi potrebami (OPP) v osnovne šole (OŠ), kateri se vključujejo na podlagi zakonodaje, otrokovih pravic, ideje multikulturalizma ter postmodernističnih stališč in vrednot. Dobljene rezultate smo primerjali z rezultati vzorca na Slovaškem. Zanimala so nas predvsem stališča učiteljev do: otrok s posebnimi potrebami, uspešnosti vključevanja OPP v OŠ, ustreznih prostorskih in materialnih pogojev za delo z OPP, strokovne pomoči in podpore ter sodelovanja s strokovnjaki, ki obravnavajo OPP. V odprtih vprašanjih smo želeli izvedeti: kakšen naj bi bil najboljši način šolanja OPP, ali so upoštevane otrokove pravice do pravilne usmeritve, kakšna je pretočnost informacij med strokovnjaki tima ter vrtca in OŠ ter kateri so po mnenju učiteljev dejavniki, ki vplivajo na uspešno inkluzivno prakso. V doktorski disertaciji smo predstavili tudi zakonske osnove in človekove pravice za všolanje OPP v OŠ. Raziskava je bila izvedena z uporabo deskriptivne in funkcionalne-multivariatne metode. Podatke smo pridobili s kvantitativnim pristopom. Raziskava je pomembna, saj se otrok intenzivno razvija prav v času osnovne šole. Od stališč učitelja in njegove usposobljenosti je odvisna tudi pozitivna interakcija med OPP in ostalimi učenci. S podatki, ki smo jih dobili na vzorcu, smo lahko osvetlili tako prednosti kot pomanjkljivosti inkluzivnega izobraževanja in izluščili posamezne dejavnike, ki po mnenju učiteljev vplivajo na dobro prakso. Znanstveni prispevek doktorske disertacije prispeva k teoriji inkluzije, aplikativni prispevek pa k intervenciji, ocenjevanju in k razširjanju znanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Doktorska disertacija)
    Ključne besede: inkluzija, otroci s posebnimi potrebami, stališča učiteljev, osnovna šola
    Število strani: 196
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9366601)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1027
    Datum vnosa: 13 Sep 2012 13:58
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 17:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1027

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa