[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Združevanje metod gibalno-plesne in glasbene terapije pri otrocih s posebnimi potrebami v povojnem okolju

Katja Jarc (2012) Združevanje metod gibalno-plesne in glasbene terapije pri otrocih s posebnimi potrebami v povojnem okolju. Specialistično delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2401Kb)

    Povzetek

    V specialističnem delu raziskujem učinke metod skupinske integrativne gibalno-plesne in glasbene terapije na krepitev duševnega zdravja otrok s posebnimi potrebami v povojnem okolju. Raziskava je potekala v okviru mednarodnega humanitarnega prostovoljnega projekta umetnostnih terapij v Sarajevu. Osrednji namen raziskave je ugotoviti, kako lahko s povezovanjem metod gibalno-plesne in glasbene terapije spodbujam besedno in nebesedno komunikacijo, ustvarjalnost in svobodno izražanje ter spodbujam večjo socialno interakcijo. Cilj specialističnega dela je zmanjševanje posledic vojnih travm in dvig kakovosti bivanja otrok s posebnimi potrebami na povojnem območju s pomočjo umetnosti, kar pomeni vzpostavitev varnega in zaupljivega odnosa, umirjanje in doseganje sproščenosti, izboljšanje pozornosti in koncentracije; razvijanje pozitivne samopodobe; vzpostavljanje boljšega psihofizičnega počutja. Teoretični del specialističnega dela začenjam s predstavitvijo umetnostne terapije in njenih značilnosti. V nadaljevanju natančneje opredelim ustvarjalnost, inteligentnost in komunikacijo ter opišem gibanje in ples. Podrobneje predstavim značilnosti in cilje gibalno-plesne terapije in glasbene terapije. Njune možnosti pomoči opredelim v nadaljevanju pri opisu oseb s posebnimi potrebami. Natančneje opredelim otroke s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, otroke z govorno jezikovnimi motnjami in otroke z motnjami v duševnem razvoju. Teoretični del zaključim z opisom mednarodnega humanitarnega projekta umetnostnih terapij „Sarajevo 2008“, kjer v zaključku opredelim travmatično izkušnjo in potravmatski stresni sindrom. Izbrana metoda kvalitativnega raziskovalnega dela je skupinska študija primera, kjer proučujem osem otrok v starosti od 4,5 let do 9,5 let, ki so vključeni v program dnevnega družinskega centra za otroke s posebnimi potrebami v Sarajevu. Terapevtska srečanja sva v omenjenem družinskem centru izvajali s študentko glasbene terapije z Danske. Načrtovani terapevtski program obsega izvajanje različnih gibalno-plesnih in glasbenih terapevtskih metod in tehnik dela v skupini; je v naprej pripravljen, vendar dopušča določeno mero spontanosti in prilagajanja na potrebe otrok. Kvalitativna skupinska študija primera na povojnem območju Sarajeva je želela izboljšati psihofizično zdravje otrok s posebnimi potrebami, ki imajo primanjkljaje v telesnem in duševnem razvoju. Njeni rezultati so pokazali, da metode gibalno-plesne terapije v povezavi z metodami glasbene terapije prispevajo k izboljšanju besedne in nebesedne komunikacije, povečujejo ustvarjalnost in svobodno izražanje ter vplivajo na večjo socialno interakcijo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Specialistično delo)
    Ključne besede: pomoč z umetnostjo, gibalno-plesna terapija, glasbena terapija, osebe s posebnimi potrebami, potravmatski stresni sindrom
    Število strani: 150
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    dr. Breda KrofličMentor
    izr. prof. dr. Barbara Sicherl KafolSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9328969)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1014
    Datum vnosa: 13 Avg 2012 07:14
    Zadnja sprememba: 20 Feb 2013 09:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1014

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa