[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vzgojiteljeva kompetentnost za razvijanje zgodnje pismenosti v predšolskem obdobju

Vanda Jereb (2012) Vzgojiteljeva kompetentnost za razvijanje zgodnje pismenosti v predšolskem obdobju. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1574Kb)

    Povzetek

    V sodobnem svetu vse več ljudi potrebuje vedno raznovrstnejše oblike pismenosti in vse višje stopnje njenih posameznih oblik. Pismenost je trajno razvijajoča se zmožnost posameznikov, da uporabljajo družbeno dogovorjene sisteme simbolov za sprejemanje, razumevanje, tvorjenje in uporabo besedil za življenje v družini, v šoli, na delovnem mestu in v družbi. Pridobljeno znanje in spretnosti ter razvite sposobnosti posamezniku omogočajo uspešno in ustvarjalno osebnostno rast ter odgovorno delovanje v poklicnem in družbenem življenju (Nacionalna strategija za razvoj pismenosti 2005, str. 6). Zgodnjo pismenost, ki jo imenujemo tudi porajajoča se pismenost, pridobivajo otroci spontano in samoiniciativno daljše časovno obdobje v času pred šolskim opismenjevanjem. Obsega predbralne in predpisalne spretnosti; v časovnem zaporedju otrok najprej razvije koncept tiska, nato grafično in fonološko zavedanje ter zavedanje o glasovno-črkovni skladnosti in besedno branje z dekodiranjem (Grginič 2005, str. 68). V prvem delu magistrske naloge sem predstavila temeljne teoretične poglede na zgodnjo pismenost. Opredelila sem osnovne dejavnike zgodnje pismenosti, ki so nujni za vsebinsko razumevanje predstavljene teme. Sledi opis spoznavnega razvoja v povezavi z razvojem zgodnje pismenosti v predšolskem obdobju. Pomembno je, da vzgojitelji upoštevajo stopnjo razvoja posameznega otroka in ji prilagodijo aktivnosti, vsekakor pa naj ne bi učenja avtomatično prilagajali ustaljenemu vrstnemu redu. Analizirala sem Kurikulum za vrtce (1999) glede na dejavnosti, povezane z zgodnjo pismenostjo. To je izhodišče za empirični del, v katerem sem na podlagi raziskave ugotovila, kakšno je mnenje vzgojiteljev o njihovem izobraževanju na pedagoški fakulteti, ki so jo obiskovali (UL, UM, UP), in ali se dodatno strokovno izobražujejo na to temo ter imajo usvojene sodobne didaktične strategije in dovolj ustreznih didaktičnih sredstev za razvijanje zgodnje pismenosti v predšolskem obdobju. V magistrskem delu sem uporabila termina zgodnja pismenost in porajajoča se pismenost, saj sta v slovenski strokovni literaturi v zadnjem desetletju uveljavljena termina.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: zgodnja pismenost, porajajoča se pismenost, otrok, predšolsko obdobje, vzgojitelj, kompetentnost, didaktična sredstva
    Število strani: 88
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Vida Medved UdovičMentor
    doc. dr. Darija SkubicSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9328713)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1013
    Datum vnosa: 13 Avg 2012 07:20
    Zadnja sprememba: 13 Avg 2012 07:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1013

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa