[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Znanje, stališča in vedenje učencev o vsebinah, povezanih z UV sevanjem

Jasmina Kumar (2012) Znanje, stališča in vedenje učencev o vsebinah, povezanih z UV sevanjem. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Živimo v svetu, v katerem naše zdravje postaja vedno večja vrednota. Veliko se govori o tem, kaj na naše zdravje vpliva pozitivno in kaj negativno ter kako naj svoje zdravje ohranimo. Iz različnih virov dobivamo številne informacije o negativnih posledicah izpostavljanja UV sevanju in spremembi debeline ozonske plasti ter kako naj se pred posledicami zaščitimo. V naši raziskavi smo ugotavljali, kakšna je ozaveščenost učencev 8. razreda osnovne šole, dijakov gimnazije in bodočih učiteljev biologije o omenjeni temi. V ta namen smo pripravili učno enoto, del katere je bil tudi eksperiment – z njim so testiranci preverili, koliko UV sevanja prepuščajo sončne kreme z različnimi zaščitnimi faktorji, oblačila in sončna očala. Zanimalo nas je, ali na boljšo ozaveščenost vpliva tudi metodologija pouka, zato smo testirance razdelili v dve skupini. Ena skupina je eksperiment izvajala samostojno, druga je opazovala demonstracijo eksperimenta. V raziskavi je sodelovalo 144 testirancev. Pri vseh smo dva tedna pred poukom in dva tedna po pouku preverili znanje in stališča. V ta namen smo pripravili test v obliki ankete, ki je vseboval naloge, s katerimi smo preverili znanje, in različne trditve na temo stališč o UV sevanju. Testiranci na vseh nivojih šolanja so na vprašanja po pouku odgovarjali pravilneje, iz česar lahko sklepamo, da se je njihova ozaveščenost izboljšala. Povečal se je nivo strinjanja s trditvami pri stališčih, ki so se navezovala na estetski vidik sončenja, pri drugih kategorijah stališč ni bilo sprememb v nivoju strinjanja s trditvami. Več znanja so po pouku imeli učenci, ki so opazovali demonstracijo eksperimenta. Po izvedeni učni enoti so testiranci izpolnili še vprašalnik o mnenju o učni uri. Večinoma so navajali visok nivo strinjanja s trditvami, ki so se navezovale na zanimanje za nadaljnje učenje o tej temi in na pomembnost teme. Rezultati naj bi spodbudili učitelje, da aktualne teme, kot je UV sevanje, vključijo v pouk. Omenjeno temo lahko v sklopu naravoslovja obravnavamo pri različnih predmetih tako v osnovni kot tudi v srednji šoli. Učno enoto lahko izvedemo tudi kot popestritev obveznih vsebin učnega načrta.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: UV sevanje, ozon, kožni rak, primarna preventiva, zaščita, stališča
    Število strani: 127
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Vesna Ferk SavecMentor
    doc. dr. Iztok TomažičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9323593)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta, Faculty of Natural Sciences and Engineering
    ID vnosa: 1012
    Datum vnosa: 13 Avg 2012 07:21
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 17:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1012

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa