[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Subjektivna izkušnja ustvarjalnega procesa

Maja Kocjan (2012) Subjektivna izkušnja ustvarjalnega procesa. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Tema pričujoče diplomske naloge je ustvarjalni proces. V prvem delu predstavljam nekaj teoretičnih spoznanj o ustvarjalnosti in ustvarjalnem procesu, ki jih najdemo v literaturi. Tema drugega dela moje diplomske naloge je subjektivna izkušnja ustvarjalnega procesa. Vir informacij v tem delu so pričevanja umetnikov, predvsem dveh svetovno znanih slikarjev – Vincenta van Gogha in Francisa Bacona. Njihove izjave razkrivajo, kako daleč sega ustvarjalni proces, na kakšen način deluje in kaj lahko vpliva nanj. Tema tretjega, pedagoškega dela diplomske naloge pa je spodbujanje ustvarjalnosti pri otrocih. Z ozirom na spoznanja, pridobljena v prvih dveh delih, razmišljam o dejavnikih, ki jih je pri tem potrebno upoštevati. Ugotavljam, da je ustvarjalni proces kompleksen in odvisen od številnih medsebojno prepletenih dejavnikov, ki izvirajo tako iz ustvarjalca kot iz okolja. Če želimo učinkovito spodbujati ustvarjalnost pri otrocih, moramo spoznati in upoštevati karakteristike ustvarjalnega procesa. Ustvarjalnost je pogojena s sovplivanjem številnih dejavnikov, kot so osebnost učenca, njegovo počutje, zanimanja, motivacija, možganske sposobnosti in talenti, šola kot okolje, materialne zahteve, čas, ipd. Šole bi morale biti pozorne na to, kakšno okolje predstavljajo ter kakšno vedenje in mišljenje spodbujajo. Več poudarka bi moralo biti na lateralnem mišljenju, dopuščanju nejasnosti, negotovosti in napak, na svobodi in spodbujanju širokih interesov otrok. Smiselno bi bilo obogatiti izkušnje, ki jih nudi šolsko okolje, z izkušnjami pridobljenimi izven šole. Učitelji pa bi morali biti med drugim pozorni na to, da so tudi sami zgled ustvarjalnosti in da spodbujajo samozavest otrok. Poskusi spodbujanja ustvarjalnosti po mojem mnenju ne smejo biti zastavljeni enostransko, temveč celostno.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: ustvarjalnost, ustvarjalni proces, subjektivna izkušnja, spodbujanje otroške ustvarjalnosti
    Število strani: 93
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9302857)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1000
    Datum vnosa: 20 Jul 2012 11:39
    Zadnja sprememba: 20 Jul 2012 11:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1000

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa